Настоящее Простой

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 22 Апреля 2013 в 12:37, контрольная работа

Описание работы

Цель работы: умение учащихся правильно употреблять глаголы говорить, сказать, сказать;
Правильно употреблять И образовывать отрицательную форму И вопросительную Формы в настоящее Simple.Работа рассчитана на все УМК.

Содержание работы

Упражнение на закрепление употребления глаголов говорить, сказать, сказать.
Упражнение на отработку отрицательных предложений в настоящее Simple.
Упражнение на закрепление вопросительной речи в настоящее Simple.
Ответы

Файлы: 1 файл

test_pr_smpl.doc

— 37.00 Кб (Скачать файл)

 

 

 

 

 

 

 

Контрольная работа

по английскому языку 

для 5 класса по теме:

«Present Simple».

 

 

 

 

 

 

Выполнила:

учитель английского  языка

Вульфсон Евгения Евгеньевна

 

Моу  гимназия №2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Воронеж 2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Содержание

 

 

 

Контрольная работа состоит  из трёх заданий:

 

 

 

  1. Упражнение на закрепление употребления глаголов to speak, to tell, to say.
  2. Упражнение на отработку отрицательных предложений в Present Simple.
  3. Упражнение на закрепление вопросительной речи в Present Simple.
  4. Ответы

 

 

Цель работы : умение учащихся правильно употреблять глаголы to speak, to tell, to say;

правильно употреблять и образовывать отрицательную форму и вопросительную формы в Present Simple.Работа рассчитана на все УМК.

 

 

Использованная литература при работе по теме.

 

М.А. Гацкевич Грамматика для школьников изд-во « Каро» 2009

Правила и упражнения по английскому языку 4-6 годы обучения  Ростов-нА - Дону « Феникс» 2011

Е.Г. Воронова Тесты Английский язык  дидактический материал Москва  Айрис Пресс 2009

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    1. Fill in the necessary word: (to speak, to tell, to say)
    1. The doctor ___________ that she is ill.
    1. Nick ____________ him the truth.
    2. Can we ___________ to Kate?
    3. Alex can _________ Italian and French.
    4. My granny often _______________ me fairy tales before night.
    5. ________________ louder, please! I can’t hear you.
    6. Do you ___________ any foreign language?
    7. ____________ him to calm down!

 

    1. Write the negative sentences:

 

 

    1. My Dad is a P.E. teacher. ________________________________________________________________

 

    1. He usually tells me a scary story. ________________________________________________________________
    2. She can speak two foreign languages. ________________________________________________________________
    3. We play for our football team. ________________________________________________________________
    4. We are students. __________________________________________________
    5. I have got a brother. _______________________________________________
    6. We have 5 lessons today. ________________________________________________________________
    7. My favourite subject is Maths. ________________________________________________________________

 

 

 

 

    

    1. Ask questions to the sentences:

 

    1. Alice is my best friend. ______________________________________________
    2. We usually read magazines in the evening. _________________________________________________________________
    3. He does his homework after school. _________________________________________________________________
    4. The pupils can speak English. _________________________________________________________________
    5. We are a close family. _______________________________________________
    6. This year we have some new subjects. _________________________________________________________________

 

   

 

 

 

 

 

 

Answers:

 

I.         Fill in the necessary word: (to speak, to tell, to say)

    1. The doctor _says__________ that she is ill.
    2. Nick ___tells_________ him the truth.
    3. Can we ___speak________ to Kate?
    4. Alex can _speak_______ Italian and French.
    5. My granny often __tells_____________ me fairy tales before night.
    6. ___Speak_____________ louder, please! I can’t hear you.
    7. Do you _speak__________ any foreign language?
    8. _Tell___________ him to calm down!

 

II.     Write the negative sentences:

 

    1. My Dad is a P.E. teacher. My Dad is not a P.E. teacher.
    2. He usually tells me a scary story. He doesn’t tell me a scary story.
    3. She can speak two foreign languages. She can’t speak two foreign languages.

4)   We play for our football team. We don’t play for our team.

5)   We are students. We are not students.

6)    I have got a brother. I haven’t got a brother.

7)    We have 5 lessons today. We don’t have 5 lessons today.

8)    My favourite subject is Maths. My favourite lesson is not Maths.

 

 

III. Ask questions to the sentences:

 

1) Alice is my best friend. Is Alice my best friend?

2) We usually read magazines in the evening. Do we usually read magazines in the evening?

3) He does his homework after school. Does he do his homework after school?

    1. The pupils can speak English. Can the pupils speak English?
    2. We are a close family. Are we a close family?
    3. This year we have some new subjects. Do we have any new subjects this year?

 




Информация о работе Настоящее Простой