Market Research

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 17 Сентября 2013 в 18:31, реферат

Описание работы

Market Research is a scientific tool of management. Such research is concerned with the market- or markets- for both capital goods and consumer goods in an ever increasing volume. Extensively practiced in the US since the 1920`s? it started to develop on significant scale in Great Britain by the middle 30`s and has had a considerable upsurge since the Second World War.
Since production becomes more and more intricate as modern methods of distribution grow increasingly complex, market research is called in to give producers clear directives. In simplex days of marketing this was done by accumulated experience, by experiment or by hunch. It has been found, however, that catering for the modern mass market under pressure of competition does not always allow time to gather experience, makes experimenting dangerous and operation by hunch a highly hazardous procedure which might costly failure by misinterpreting the market`s reaction.

Файлы: 1 файл

Market Research.docx

— 17.53 Кб (Скачать файл)

Market Research

Market Research is a scientific tool of management. Such research is concerned with the market- or markets- for both capital goods and consumer goods in an ever increasing volume. Extensively practiced in the US since the 1920`s? it started to develop on significant scale in Great Britain by the middle 30`s and has had a considerable upsurge since the Second World War.

Since production becomes more and more intricate as modern methods of distribution grow increasingly complex, market research is called in to give producers clear directives. In simplex days of marketing this was done by accumulated experience, by experiment or by hunch. It has been found, however, that catering for the modern mass market under pressure of competition does not always allow time to gather experience, makes experimenting dangerous and operation by hunch a highly hazardous procedure which might costly failure by misinterpreting the market`s reaction.

Market Research is designed to take the guesswork out of producing the right goods for that section of the market, which requires them, at the right price, at the right moment. The methods used are designed to collect and analyze systematically market intelligence in such a way that its skilled interpretation provides a basis for consistent and practicable marketing policy.

ПЕРЕВОД:

Исследования рынка

Исследование рынка является научным инструментом управления. Такие  исследования связаны с рынка  или рынков - как средства производства, потребительские товары в условиях постоянно возрастающего объема. Широко практикуется в США с 1920-х  годов? он начал развиваться на значительном масштабом в Великобритании в середине 30-х годов и имеет значительный подъем со времен Второй Мировой Войны.

Поскольку производство становится все более и более сложной, так как современные методы рассылки становятся все более сложными, маркетинговые исследования, призваны  дать производителям  четких указания. В симплекс дней маркетинговых это было сделано с помощью накопленного опыта, эксперимента, или по наитию. Установлено, однако, что питание современного массового рынка под давлением конкуренции не всегда дают время, чтобы собрать опыт, позволяет экспериментировать и эксплуатации опасных по наитию весьма опасной процедурой, которая может дорого отказать, неверно истолковав реакция рынка.

Маркетинговые Исследования, призванные взять наугад из производства товара подходящего для этой части  рынка, которая требует от них, по лучшей цене, в нужный момент. Используемые методы предназначены для систематически собирать и анализировать информацию о рынке таким образом, что его квалифицированной интерпретации обеспечивает основу для последовательной и практически маркетинговой политики.

План:


Информация о работе Market Research